VoIP telefonie
Steeds meer bedrijven stappen over op VoIP-telefonie. Dat komt doordat VoIP-bellen veel voordelen heeft: het is goedkoper, de kwaliteit van het geluid is beter en – last but not least in deze tijd – het maakt thuiswerken een stuk makkelijker. Vandaar dat IP-telefoons of VoIP-telefoons in trek zijn bij bedrijven. Is VoIP wat voor uw bedrijf? Wij geven u graag advies.
Wat is VoIP-bellen?
VoIP staat voor Voice over Internet Protocol. Kort gezegd komt het neer op internetbellen, maar dan niet helemaal op dezelfde manier als via Skype of Whatsapp. Met een VoIP telefoon belt iemand vanaf het ene IP-adres naar een ander IP-adres. Dus niet van een aansluiting van een telefoonnetwerk naar een andere aansluiting. Omdat VoIP-communicatie via internet loopt, wordt het veel makkelijker om goedkoop en snel iemand te bellen die aan de andere kant van de aarde woont. VoIP-telefoons zien er in principe hetzelfde uit als ‘normale’ telefoons. Het verschil is dat ze niet in verbinding staan met een telefoonnetwerk, maar met het internet.
Thuiswerken
VoIP-telefonie maakt thuiswerken makkelijker. Als het IP-adres van de IP-telefoon gekoppeld is aan het telefoonnummer, maakt het niet uit vanuit welke locatie er gebeld wordt met deze telefoons. Dat is ideaal voor werknemers die vanuit huis namens het bedrijf klanten moeten bellen. Handig als uw werknemers vanwege coronamaatregelen thuis moeten werken of als de klantenservice ook ‘s avonds bemand moet blijven. Uw werknemer staat mensen gewoon vanuit zijn huis te woord!
VoIP-telefoons
Er zijn IP-telefoons voor elke behoefte. Van de basisbehoefte van een werknemer die af en toe de telefoon gebuikt om kort te overleggen, tot telefoons voor klantenservices, vergaderingen en zelfs beeldbellen. Een camera is handig nu vergaderen steeds meer gebeurt vanuit verschillende locaties. Een voorwaarde voor het gebruik van een VoIP-telefoon is een VoIP-abonnement. Dat gaat via een SIP-account. Desgewenst leggen wij u hier graag meer over uit.
Duidelijke communicatie
IP-telefonie maakt HD-bellen mogelijk. Dat betekent dat iemands stem kraakhelder te verstaan is. Dat is niet alleen prettig als u een gesprek moet voeren met een zakenpartner. Dat is ook heel erg handig voor de werknemers op uw klantenservice. Voor hen is het extra belangrijk dat ze duidelijk kunnen communiceren met uw klanten en eventuele problemen snel kunnen afhandelen. Audio die duidelijk te verstaan is, voorkomt een hoop misverstanden!
Minder kabels
Op kantoor wordt het al snel een wirwar van kabels. Een IP-telefoon kan fungeren als een mini-switch. De netwerkkabel gaat naar de telefoon en vanaf de telefoon kunt u een kabel laten lopen naar uw computer. Zo zijn ze allebei op hetzelfde netwerk aangesloten. Dat maakt het allemaal een stuk overzichtelijker.
Advies over VoIP
Wij snappen dat het niet per se makkelijk is om een telefonie-oplossing te vinden die het best bij uw bedrijf past. Kiest u voor traditionele telefonie? Of toch voor VoIP? En welke telefoons kunt u dan het best gebruiken? Wij helpen u graag een telecomoplossing te vinden die het beste bij u past. Neem gerust contact met ons op!